Opis szkolenia
Powrót ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do placówki po okresie nauki zdalnej to wyzwanie terapeutyczne zarówno dla samego ucznia, jego środowiska domowego, jak i szkolnego.
Zamknięcie w domu, utrwalony schemat dnia, brak potrzeby prezentowania umiejętności społecznych, brak angażowania w kontakty z rówieśnikiem, a co za tym idzie- nasilone trudności w nawiązywaniu relacji rówieśniczych czy stymulowaniu umiejętności komunikacyjnych.
Każda szkoła, wychowawca, nauczyciel współorganizujący proces edukacji, nauczyciel prowadzący rewalidację oraz cała społeczność szkolna staje przed nie lada wyzwaniem: POWRÓT ucznia z nauczania zdalnego do szkolnej ławki. Aby ten proces przebiegł prawidłowo, z uwzględnieniem potrzeb dziecka/ucznia, należy go przeprowadzić w odpowiedni, przemyślany i zaplanowany sposób.
Odpowiemy na pytania
- Jak przygotować dziecko do powrotu do szkolnej ławki?
- Na co zwrócić uwagę przygotowując ucznia do powrotu do placówki?
- Kto może w tym pomóc?
- W jaki sposób określić aktualne potrzeby ucznia/dziecka?
- Co powinno zaniepokoić nas podczas obserwacji ucznia po powrocie do placówki?
- Kogo można zaprosić do współpracy?
- Jak wygląda rola nauczyciela współorganizującego proces edukacji i rola nauczycieli przedmiotu w powrocie do nauki stacjonarnej?