Rzeszowskie Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych i Autystycznych w Rzeszowie
Akredytowana Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli - Fundacja HIC ET NUNC
Zapraszają na
STOSOWANĄ ANALIZĘ ZACHOWANIA
kurs III stopniowy terapii behawioralnej
Informacje o szkoleniu
Czas trwania szkolenia: 40 godzin
- I stopień: 8 - 9 luty 2025r. (sobota, niedziela) - 9:00 - 14:00
- II stopień: 8 - 9 marzec 2025r. (sobota, niedziela) - 9:00 - 14:00
- III stopień: 5 - 6 kwietnia 2025r. (sobota, niedziela) - 9:00 - 14:00
Koszt szkolenia:
- 500 zł - koszt za pojedynczy stopień
- 1500 zł - koszt za całe szkolenie
*możliwość płatności w ratach
Prowadzące:
- mgr Agnieszka Rajs-Glazar
- mgr Teresa Mayer
Miejsce szkolenia:
Rzeszów, ul. Goździkowa 11B
Dane do płatności
Wpłat można dokonywać w biurze Fundacji lub na poniższy rachunek bankowy
FUNDACJA HIC ET NUNC
ul. Goździkowa 11
35-604 RZESZÓW
BOŚ BANK
15 1540 1131 2113 0004 7281 0001
z dopiskiem: Imię, Nazwisko, data szkolenia / stopień
ul. Goździkowa 11
35-604 RZESZÓW
BOŚ BANK
15 1540 1131 2113 0004 7281 0001
z dopiskiem: Imię, Nazwisko, data szkolenia / stopień
WAŻNE!
Wpłat prosimy dokonywać najpóźniej do:
- I stopień: 31 stycznia 2025r.
- II stopień: 28 lutego 2025r.
- III stopień: 28 marca 2025r.
Rejestracja na szkolenie
Informacje dodatkowe
Dla kogo:
- -rodzice osób z ASD, rodzice osób z niepełnosprawnością intelektualną, sprzężoną,
- -nauczyciele szkół i przedszkoli specjalnych i oraz z oddziałami integracyjnymi
- -wszystkie placówki kształcące i rewalidujące osoby z niepełnosprawnościami oraz z ASD,
- -terapeuci, specjaliści
- -pedagog i psycholog, logopeda/ neurologopeda
WYKAZ REALIZOWANYCH MODUŁÓW:
I Moduł
- Podstawy naukowe Stosowanej Analizy Zachowania – podstawowe pojęcia.
- Procesy behawioralne rządzące ludzkim i nie tylko ludzkim zachowaniem.
- Definicja zachowań deficytowych oraz nadmiarów behawioralnych.
- Cele terapeutyczne oraz bariery rozwojowe osób w spektrum autyzmu.
- Systemy wzmocnień – jak je tworzyć, rozwijać i wycofywać.
- Zasady wczesnej interwencji behawioralnej.
II Moduł
- Podstawowe techniki behawioralne – trening prób powtórzonych, kształtowanie zachowań i uczenie bez błędu.
- Rodzaje podpowiedzi i ich praktyczne zastosowanie.
- Jak utrzymywać efekty terapii – techniki generalizacji.
- Uczenie samoobsługi oraz rozwijanie samodzielności.
- Kształtowanie umiejętności zabawy i konstruktywnego, aktywnego wypoczynku.
- Modelowanie i jego zastosowanie w terapii i uczeniu.
III Moduł
- Behawioralne techniki kształtowania podstawowych i bardziej złożonych umiejętności komunikacyjnych – trening incydentalny, uczenie w naturalnym środowisku, skrypty.
- Metoda zachowań werbalnych – nowatorskie spojrzenie na rozwój języka – praktyczne rozwiązania.
- Echolalia – skuteczne strategie terapii.
- Funkcjonalna analiza zachowań jako podstawa skutecznej terapii w zakresie zachowań niepożądanych.
- Strategie wsparcia dziecka i rodziny w zakresie terapii zachowań trudnych.
- Techniki terapii zachowań kompulsywnych oraz fobicznych.
- Dokumentowanie procesu terapeutycznego.